Omorganisationen inte bara onödig

Du gillar kanske också...

5 svar

1. Anna skriver:

Hej!
    Bra skrivet! Tycker det vore jättebra om du delgav dina argument till BUN och tjänstemännen så att de måste bemöta dem! Du är ju också förälder som kommer att drabbas av det här så det är ju inte fel?
    Vi anser precis som du att omorganisation inte är nödvändig just nu utan ungarna får plats på sina nuvarande skolor ett antal år till och att det då inte finns någon som helst anledning att flytta på dem och lägga pengar på att organisera om. För flytten blir ju inte gratis men det kanske inte alla har insett…. Vi har såklart delgett förvaltning och politiker i BUN våra åsikter/argument men ju fler väluppbyggda argument från olika personer desto bättre och viktigare. Särskilt eftersom majoriteten så tydligt klargjorde på senaste nämndmötet att de inte är intresserade av att ta till sig andra förslag eller motargument utan redan har bestämt sig för att driva igenom detta till vår förtvivlan. Det blir BARA barnen som drabbas i detta helt i onödan (åtminstone de närmaste åren) och det är så tragiskt. Mvh Anna

2. Ari Viinikka skriver:

Mycket bra skrivet, denna omorganisation tycker jag är helt onödig.
    Jag tycker att Långbergsskolan inte skall läggas ned i smyg, det vore bättre att öppna upp den som skola igen eftersom det inte finns så många skoltomter enligt detaljplan.
    Förskolan kan få husera där tills deras lokalproblem är lösta, men sedan bör det bli en upprustad och utbyggd skola vid långberget.

Mvh. Ari Viinikka

3. Dag Bremberg skriver:

Bra resonemang, David! Glädjande att vi är på samma spår.
    Man vill ju tro att förvaltningen alltid tar fram opartiska beslutsunderlag, men detta känns tyvärr, liksom tidigare förslag om skolrockader, som ett beställningsarbete – ett försök att finna argument för en idé som inte var genomtänkt. Majoriteten lyssnar inte i dessa frågor, men man får hoppas att föräldrar skriker ännu högre.

4. Birgitta Elvingson skriver:

Tänk om majoritetens politiker besatt åtminstone hälften av din analytiska förmåga, så kanske de kunde inse hur tokigt förslaget med omorganisation är! Låt barnen och lärarna få arbetsro!

1. 10 september, 2012

[…] Diskussionerna om möjliga lösningar har ju inte slutat bara för att majoriteten valde att implementera den nya F-3/4-9 + F-9 + F-5 organisationen. Bortsett för varför denna genomfördes på detta sätt och med den indelning som ovan ser lite förvirrande ut har diskuterats rätt ingående. (Min blogs inlägg om skolpolitik kan ni se här http://davidaronsson.blogspot.se/search/label/Skolpolitik Vänsterpartiet Strängnäs skolrelaterade artiklar hittar ni här http://strangnas.vansterpartiet.se/tag/skola/) med kanske denna artikel som den mest relevanta, http://strangnas.vansterpartiet.se/2011/08/26/omorganisationen-inte-bara-onodig/ […]

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *